Upoznajte vrhunsku organizaciju edukacija!
Podijelite Vaša iskustva sa drugima!
U pozitivnoj i konstruktivnoj atmosferi pronađimo rješenja koja će svim učesnicima omogućiti efikasniji rad ubudućnosti.

MEĐUNARODNE NABAVKE
EBRD, EIB I WB U PRAKSI

INTERAKTIVNI SPECIJALISTIČKI SEMINAR

0.3. Logo PNG Kventum_Bijeli

PRAVILA, STANDARDI I PRAKSA NABAVKI
U PROJEKTIMA
MEĐUNARODNIH FINANSIJSKIH INSTITUCIJA: 

EVROPSKA BANKA ZA OBNOVU I RAZVOJ (EBRD)

EVROPSKA INVESTICIONA BANKA (EIB)

SVJETSKA BANKA (WB)

Politike i pravila nabavki EBRD i vodič za nabavke EIB

Praktični vodič za nabavke i grantove za spoljne aktivnosti Evropske unije – PRAG

Sufinansiranje iz grant sredstava WBIF i IPA i upravljanje ugovorima po FIDIC standardima

Upravljanje ugovorima po domaćem ZJN BiH u odnosu na pravila Svjetske banke

datum-vrijeme

05. – 07.11.2025. 

lokacija

Dubrovnik

oko_1

UVOD U TEME

Međunarodne nabavke i ugovori danas imaju presudnu ulogu u realizaciji razvojnih, infrastrukturnih i konsultantskih projekata. Bilo da je riječ o javnim institucijama, preduzećima ili organizacijama civilnog društva, razumijevanje i primjena međunarodnih procedura i standarda u oblasti nabavki i ugovaranja postaje neizostavan dio svakodnevnog rada.

Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investicijska banka propisuju jasne zahtjeve u pogledu pravila nabavki i implementacije projekata koje finansiraju. Posebno je važno naglasiti da je EBRD od jula 2023. uveo novu formu standardne tenderske dokumentacije za radove i konsultantske usluge, koja je obavezna i primjenjuje se na sve nove projekte.

Evropska unija, kroz svoje vanjske aktivnosti, podržava širok spektar inicijativa širom svijeta, uključujući i zemlje Zapadnog Balkana. PRAG vodič, ažuriran krajem 2021, ostaje osnovni dokument za razumijevanje planiranja, provođenja i kontrole nabavki finansiranih grant sredstvima EU, uključujući IPA III.

U segmentu sufinansiranja, WBIF i IPA predstavljaju ključne izvore sredstava za regionalne projekte, posebno u oblasti infrastrukture i energetike. Istovremeno, upravljanje projektima u skladu sa FIDIC standardima zahtijeva detaljno poznavanje ugovornih modela i blagovremeno reagovanje na izazove implementacije.

Jedno od najsloženijih pitanja u praksi ostaje usklađivanje domaćeg ZJN sa pravilima Svjetske banke. Razlike u procedurama, logici evaluacije i upravljanju ugovorima mogu uzrokovati ozbiljna kašnjenja i finansijske posljedice ukoliko se ne prepoznaju na vrijeme.

Zbog svega navedenog, ovaj seminar je osmišljen kao platforma za praktično savladavanje ključnih aspekata međunarodnih nabavki i ugovaranja, uz poseban fokus na aktuelne izmjene, nove obaveze i operativnu primjenu pravila i vodiča u svakodnevnom radu.

info_p

CILJNA GRUPA UČESNIKA

Seminar je namijenjen:

– službenicima ugovornih organa zaduženim za provođenje postupaka javnih nabavki po ZJN BiH

– stručnim licima ponuđača koja pripremaju ponude u postupcima po domaćem zakonu i prema pravilima međunarodnih finansijskih institucija (EBRD, EIB, WB, KfW, CEB)

– savjetnicima, projekt menadžerima i pravnicima angažovanim na projektima finansiranim iz EU, WBIF i IPA fondova

– inžinjerima i tehničkim nadzornim organima uključenim u realizaciju FIDIC ugovora

Prijaviti se mogu učesnici iz: Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Hrvatske i Sjeverne Makedonije

sijalica

KLJUČNI CILJEVI

  • Razumijevanje razlika između domaćih i međunarodnih procedura
  • Praktična primjena PRAG vodiča, EBRD PP&R i vodiča za nabavke EIB
  • Pravilno upravljanje ugovorima prema FIDIC standardima
  • Priprema projekata za sufinansiranje iz WBIF i IPA sredstava
  • Upoznavanje sa izmjenama koje su nastupile od 2023. godine
  • Upravljanje ugovorima prema vodiču Svjetske banke iz 2023. godine
  • Izbjegavanje grešaka koje dovode do korekcija, penalizacija i gubitka sredstava
progres

PREDNOSTI ZA ORGANIZACIJU I POJEDINCA

Seminar omogućava učesnicima da steknu praktična i operativna znanja o pripremi i provođenju postupaka javnih nabavki u skladu sa pravilima međunarodnih finansijskih institucija. Kroz detaljno razrađene tematske cjeline, učesnici će ovladati planiranjem nabavki, provođenjem ocjenjivačke misije, izradom tenderske dokumentacije i zaključenjem ugovora o kreditu i grantu. Bit će prikazan način izrade plana nabavki, sa fokusom na provođenje postupaka za radove, robe i usluge prema pravilima EBRD, EIB, WB i EU. 

Učesnici će se upoznati sa ključnim elementima koji doprinose efikasnijem provođenju projekata, smanjenju rizika i troškova, te povećanju institucionalne i tržišne spremnosti.

Ugovor je samo početak, upravljanje ga čini uspješnim!

IFI-nabavke-ebrd-eib-wb-kventum-edukacija (21)

Posebna pažnja bit će posvećena novoj formi standardne tenderske dokumentacije EBRD, obaveznoj od jula 2023. godine, kao i analizi tipičnih nalaza revizorskih tijela koji se odnose na upravljanje ugovorima po domaćem ZJN BiH. Privatne firme i ponuđači dobit će jasna uputstva za pripremu tehničke i finansijske ponude prema međunarodnim standardima, što povećava konkurentnost na tenderima.

Seminar daje i praktična znanja o upravljanju ugovorima prema FIDIC pravilima i Vodiču Svjetske banke za upravljanje ugovorima, čime se osigurava kvalitetna implementacija projekata od ugovaranja do završetka.

Izbjegavanje grešaka počinje razumijevanjem pravila!

sadrzaj

TEMATSKE CJELINE

ifi-nabavke-seminar-kventum (14)

1. UPRAVLJANJE UGOVORIMA
(CONTRACT MANAGEMENT)

Ugovori po domaćem ZJN u poređenju sa pravilima Svjetske banke

Unos osnovnih elemenata ugovora na Portalu javnih nabavki

Vodič za upravljanje ugovorima Svjetske banke – pregled i praktična primjena

Najčešći nalazi revizija i preporuke za unapređenje prakse

Praktični dio

Grupna vježba i studije slučaja

IFI-nabavke-ebrd-eib-wb-kventum-edukacija (31)

2. POLITIKE I PRAVILA NABAVKI EBRD

Ključni elementi PP&R iz 2022. i poređenje s izdanjem iz 2017.

Obavezna standardna dokumentacija EBRD od jula 2023.

IFI-nabavke-ebrd-eib-wb-kventum-edukacija (23)

3. VODIČ ZA NABAVKE EIB

Pravila EIB iz decembra 2018.

Uporedna analiza sa pravilima
EBRD i PRAG vodičem

Posebnosti EIB pristupa u praksi

ifi-nabavke-seminar-kventum (23)

4. NABAVKA KONSULTANTSKIH USLUGA (EBRD)

GPN, poziv za interes i liste kandidata

Zahtjev za ponudu i evaluacija

Tipovi ugovora:
time-based, lump-sum, simplified

Praktični dio

Studije slučaja i radionica

ifi-nabavke-seminar-kventum (19)

5. NABAVKA RADOVA I ROBA

5.1. Priprema projekta i sufinansiranje

Framework agreement, due diligence i dokumentacija

Strategija nabavke i WBIF / IPA fondovi

5.2. Osnovni principi nabavki

Složenost infrastrukturnih projekata
i tipične greške

5.3. Dokumentacija i obavještenja

Pretkvalifikacija, kriterijumi,
cijene, valuta i rokovi

Evaluacija i dodjela ugovora

5.4. Two-envelope postupak

Evaluacija tehničkih i finansijskih ponuda

Izvještaji i dodjela ugovora

5.5. E-nabavke i ECEPP

Planiranje, objava, komunikacija i uloge banaka

5.6. Upravljanje FIDIC ugovorima

FIDIC modeli i izbor pravog ugovora

Upravljanje rizicima, rokovima i budžetom

Odgovornosti ugovornih strana

Praktični dio

Studije slučaja i praktična radionica

Svaka klauzula FIDIC-a nosi posljedicu i odgovornost!

predavac_m

PREDAVAČI

Josip Jakovac

dipl. iur.

IMPPM

Ovlašteni predavač javnih nabavki

Diplomirani pravnik, ovlašteni predavač javnih nabavki, regionalni trener trenera javnih nabavki u višekorisničkom ToT projektu Evropske komisije, honorarni konsultant. Nosilac je Second Level Master’s Degree in International Master in Public Procurement Management IMPPM, stečene na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu.

Tarik Duraković

dipl. ing. građ.

IMPPM

HD Consulting d.o.o. Sarajevo

Diplomirani inženjer građevinarstva, je osnivač i vlasnik konsultantske firme HD Consulting d.o.o. Sarajevo. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova, roba i usluga prema procedurama EBRD, EIB i drugih međunarodnih finansijskih institucija u oblasti infrastrukture i energetike. Nosilac je titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima IMPPM program.

Davor Vučković

dipl. ing. građ.

IMPPM

Autoputevi RS

Diplomirani inženjer građevinarstva zaposlen u Javnom preduzeću „Autoputevi Republike Srpske“, priprema projekte za izgradnju autoputeva finansiranih od strane međunarodnih finansijskih institucija IFI. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova i usluga prema procedurama EBRD i EIB, te u pripremi projekata za sufinansiranje iz WBIF i IPA programa. Nosilac je titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima IMPPM program. Projekt menadžer i vođa PIU tima za autoput na Koridoru Vc, dionica Johovac Rudanka, projekt menadžer i vođa PIU tima za autoput na Koridoru Vc, dionica Rudanka Putnikovo Brdo 2, zamjenik koordinatora PIU tima ispred Bosne i Hercegovine za izgradnju međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške.

p_u

PRISTUP I METODE RADA

Teorijski segment: stručno izlaganje i analiza relevantnih propisa i standarda.

Interaktivna diskusija sa razmjenom iskustava učesnika iz različitih organizacija.

Rješavanje konkretnih problema kroz primjere i izazove iz međunarodnih projekata.

Praktični segment: grupni rad, studije slučaja i vježbe po modelu EBRD, EIB, WB i EU PRAG.

Analiza specifičnih situacija i razvoj operativnih modela za primjenu domaćih i IFI pravila.

Fokus na upravljanje ugovorima, tenderske procedure i FIDIC standarde.

agenda

VREMENSKI PLAN RADA

p_u

05.11.2025.

SRIJEDA

datum-vrijeme

09:30 - 16:00

3 Modula = 5 sati

p_u

06.11.2025.

ČETVRTAK

datum-vrijeme

09:30 - 16:00

3 Modula = 5 sati

p_u

07.11.2025.

PETAK

datum-vrijeme

09:00 - 11:00

1 Modul = 90 minuta

klijent

PRILAGOĐAVAMO SE
GRUPI I POJEDINCU!

tag_icon

KOTIZACIJA

Odobravamo popuste za rane prijave i prijave više učesnika iz iste organizacije do

22.10.2025.​​

1 učesnik

397,00 KM / 202,98 EUR

2 i više učesnika

367,00 KM / 187,64 EUR

po učesniku

Za prijave poslije 22.10.2025.​​ cijena kotizacije iznosi:

447,00 KM / 228,54 EUR

po učesniku

Oslobođeno plaćanja PDV-a!

kvaka

U CIJENU KOTIZACIJE UKLJUČENO

Učešće na edukaciji
7 modula po 1 sat i 30 minuta

Nastavni materijali
dokumentacija sa edukacije (isključivo digitalno)

Digitalni e-materijali
PPT prezentacije, priručnici, propisi i smjernice

Radni materijal
papir i pribor za pisanje osigurani tokom rada

Kontakt lista učesnika
poslovno umrežavanje i razmjena informacija

Certifikat
zvanično uvjerenje o stručnom usavršavanju

Osvježenje
kafa, voda i sokovi tokom pauza u okviru edukacije

Digitalno, moderno, održivo

U skladu sa savremenim standardima edukacije i principima zelene prakse, svi materijali dostupni su isključivo u elektronskom formatu
– lako, pregledno i uvijek pri ruci.

Tokom edukacije materijalima pristupate brzo i jednostavno putem QR koda.

Kompletna dokumentacija bit će vam dostavljena e-mailom nakon edukacije.

clan

NAČINI PRIJAVE

Prijavni obrazac

PREUZMITE

PDF PROSPEKT

Na zadnjoj strani prospekta nalazi se

PRIJAVNI OBRAZAC

Popunjen i ovjeren prijavni obrazac možete poslati putem:

email

email adrese

faks

faksa

+387 33 621 273

Možete se prijaviti i ONLINE

Na dnu članka edukacije nalazi se

kventum.online.prijava

ONLINE REGISTRACIJA

REZERVACIJA SMJEŠTAJA​

Smještaj je omogućen po veoma povoljnim cijenama za naše klijente:

1/1 soba (jednokrevetna) po osobi/danu

80,00 €

1/2 soba (dvokrevetna) po osobi/danu

60,00 €

Boravišna taksa po osobi/danu

1,86 €

Spa centar, fitnes centar i parking uključeni u cijenu.

PROCES PRIJAVE I PLAĆANJA

Nakon što zaprimimo popunjen prijavni obrazac ili izvršite online registraciju, kontaktirat ćemo vas radi dogovora svih detalja.

Kventum će izvršiti rezervaciju smještaja za vas u hotelu i dostaviti vam:

Potvrdu prijave na edukaciju

1. Predračun za kotizaciju

2. Predračun za smještaj

Uplata kotizacije i smještaja prema predračunu najkasnije do:

03.11.2025.

NAPOMENA ZA SMJEŠTAJ

Povoljne cijene smještaja dostupne su isključivo učesnicima koji rezervaciju i uplatu obave putem KVENTUM.

Ukoliko smještaj plaćate direktno hotelu ili drugim putem, rezervaciju ste dužni izvršiti sami.

U tom slučaju KVENTUM ne preuzima odgovornost za kvalitet i uslove hotelske usluge.

sat

Osigurajte svoje mjesto na vrijeme!

br_ucesnika

Ograničen broj učesnika!

maks. 25

Prijave traju do:

29.10.2025.

Podijeli članak

Edukacije koje donose mjerljive rezultate!

1.4. K PEC Logo_u

SVAKA USPJEŠNA KARIJERA POČINJE DOBROM EDUKACIJOM!

prijava

ONLINE REGISTRACIJA

ONLINE REGISTRACIJA i PRIJAVNI OBRAZAC služe isključivo za prijavu na edukaciju i rezervaciju smještaja te nisu informativnog karaktera. Svaka zaprimljena ONLINE REGISTRACIJA ili PRIJAVNI OBRAZAC smatra se zahtjevom za izradu službene dokumentacije, uključujući potvrdu prijave i predračune. Ukoliko želite samo rezervisati mjesto ili su Vam potrebni samo predračuni radi traženja odobrenja, molimo da nas kontaktirate putem emaila [email protected] ili na telefon +387 33 362 168. Hvala na razumijevanju.

Upisati fiksni broj telefona
Upisati broj mobitela kontakt osobe
Upisati e-mail na koji da pošaljemo dokumentaciju
Ova informacija služi isključivo za pripremu i dostavu tačne dokumentacije i ne utiče na vašu prijavu.