INTERAKTIVNI SPECIJALISTIČKI SEMINAR
PRAVILA, STANDARDI I PRAKSA NABAVKI
U PROJEKTIMA MEĐUNARODNIH FINANSIJSKIH INSTITUCIJA:
EVROPSKA BANKA ZA OBNOVU I RAZVOJ (EBRD)
EVROPSKA INVESTICIONA BANKA (EIB)
SVJETSKA BANKA (WB)
Politike i pravila nabavki EBRD i vodič za nabavke EIB
Praktični vodič za nabavke i grantove za spoljne aktivnosti Evropske unije – PRAG
Sufinansiranje iz grant sredstava WBIF i IPA i upravljanje ugovorima po FIDIC standardima
Upravljanje ugovorima po domaćem ZJN BiH u odnosu na pravila Svjetske banke
UVOD U TEME
Međunarodne nabavke i ugovori danas imaju presudnu ulogu u realizaciji razvojnih, infrastrukturnih i konsultantskih projekata. Bilo da je riječ o javnim institucijama, preduzećima ili organizacijama civilnog društva, razumijevanje i primjena međunarodnih procedura i standarda u oblasti nabavki i ugovaranja postaje neizostavan dio svakodnevnog rada.
Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investicijska banka propisuju jasne zahtjeve u pogledu pravila nabavki i implementacije projekata koje finansiraju. Posebno je važno naglasiti da je EBRD od jula 2023. uveo novu formu standardne tenderske dokumentacije za radove i konsultantske usluge, koja je obavezna i primjenjuje se na sve nove projekte.
Evropska unija, kroz svoje vanjske aktivnosti, podržava širok spektar inicijativa širom svijeta, uključujući i zemlje Zapadnog Balkana. PRAG vodič, ažuriran krajem 2021, ostaje osnovni dokument za razumijevanje planiranja, provođenja i kontrole nabavki finansiranih grant sredstvima EU, uključujući IPA III.
U segmentu sufinansiranja, WBIF i IPA predstavljaju ključne izvore sredstava za regionalne projekte, posebno u oblasti infrastrukture i energetike. Istovremeno, upravljanje projektima u skladu sa FIDIC standardima zahtijeva detaljno poznavanje ugovornih modela i blagovremeno reagovanje na izazove implementacije.
Jedno od najsloženijih pitanja u praksi ostaje usklađivanje domaćeg ZJN sa pravilima Svjetske banke. Razlike u procedurama, logici evaluacije i upravljanju ugovorima mogu uzrokovati ozbiljna kašnjenja i finansijske posljedice ukoliko se ne prepoznaju na vrijeme.
Zbog svega navedenog, ovaj seminar je osmišljen kao platforma za praktično savladavanje ključnih aspekata međunarodnih nabavki i ugovaranja, uz poseban fokus na aktuelne izmjene, nove obaveze i operativnu primjenu pravila i vodiča u svakodnevnom radu.
CILJNA GRUPA UČESNIKA
Seminar je namijenjen:
– službenicima ugovornih organa zaduženim za provođenje postupaka javnih nabavki po ZJN BiH
– stručnim licima ponuđača koja pripremaju ponude u postupcima po domaćem zakonu i prema pravilima međunarodnih finansijskih institucija (EBRD, EIB, WB, KfW, CEB)
– savjetnicima, projekt menadžerima i pravnicima angažovanim na projektima finansiranim iz EU, WBIF i IPA fondova
– inžinjerima i tehničkim nadzornim organima uključenim u realizaciju FIDIC ugovora
Prijaviti se mogu učesnici iz: Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Hrvatske i Sjeverne Makedonije
KLJUČNI CILJEVI
- Razumijevanje razlika između domaćih i međunarodnih procedura
- Praktična primjena PRAG vodiča, EBRD PP&R i vodiča za nabavke EIB
- Pravilno upravljanje ugovorima prema FIDIC standardima
- Priprema projekata za sufinansiranje iz WBIF i IPA sredstava
- Upoznavanje sa izmjenama koje su nastupile od 2023. godine
- Upravljanje ugovorima prema vodiču Svjetske banke iz 2023. godine
- Izbjegavanje grešaka koje dovode do korekcija, penalizacija i gubitka sredstava
PREDNOSTI ZA ORGANIZACIJU I POJEDINCA
Seminar omogućava učesnicima da steknu praktična i operativna znanja o pripremi i provođenju postupaka javnih nabavki u skladu sa pravilima međunarodnih finansijskih institucija. Kroz detaljno razrađene tematske cjeline, učesnici će ovladati planiranjem nabavki, provođenjem ocjenjivačke misije, izradom tenderske dokumentacije i zaključenjem ugovora o kreditu i grantu. Bit će prikazan način izrade plana nabavki, sa fokusom na provođenje postupaka za radove, robe i usluge prema pravilima EBRD, EIB, WB i EU.
Učesnici će se upoznati sa ključnim elementima koji doprinose efikasnijem provođenju projekata, smanjenju rizika i troškova, te povećanju institucionalne i tržišne spremnosti.
Ugovor je samo početak, upravljanje ga čini uspješnim!
Posebna pažnja bit će posvećena novoj formi standardne tenderske dokumentacije EBRD, obaveznoj od jula 2023. godine, kao i analizi tipičnih nalaza revizorskih tijela koji se odnose na upravljanje ugovorima po domaćem ZJN BiH. Privatne firme i ponuđači dobit će jasna uputstva za pripremu tehničke i finansijske ponude prema međunarodnim standardima, što povećava konkurentnost na tenderima.
Seminar daje i praktična znanja o upravljanju ugovorima prema FIDIC pravilima i Vodiču Svjetske banke za upravljanje ugovorima, čime se osigurava kvalitetna implementacija projekata od ugovaranja do završetka.
Izbjegavanje grešaka počinje razumijevanjem pravila!
TEMATSKE CJELINE
1. UPRAVLJANJE UGOVORIMA
(CONTRACT MANAGEMENT)
Ugovori po domaćem ZJN u poređenju sa pravilima Svjetske banke
Unos osnovnih elemenata ugovora na Portalu javnih nabavki
Vodič za upravljanje ugovorima Svjetske banke – pregled i praktična primjena
Najčešći nalazi revizija i preporuke za unapređenje prakse
Grupna vježba i studije slučaja
2. POLITIKE I PRAVILA NABAVKI EBRD
Ključni elementi PP&R iz 2022. i poređenje s izdanjem iz 2017.
Obavezna standardna dokumentacija EBRD od jula 2023.
3. VODIČ ZA NABAVKE EIB
Pravila EIB iz decembra 2018.
Uporedna analiza sa pravilima
EBRD i PRAG vodičem
Posebnosti EIB pristupa u praksi
4. NABAVKA KONSULTANTSKIH USLUGA (EBRD)
GPN, poziv za interes i liste kandidata
Zahtjev za ponudu i evaluacija
Tipovi ugovora:
time-based, lump-sum, simplified
Studije slučaja i radionica
5. NABAVKA RADOVA I ROBA
5.1. Priprema projekta i sufinansiranje
Framework agreement, due diligence i dokumentacija
Strategija nabavke i WBIF / IPA fondovi
5.2. Osnovni principi nabavki
Složenost infrastrukturnih projekata
i tipične greške
5.3. Dokumentacija i obavještenja
Pretkvalifikacija, kriterijumi,
cijene, valuta i rokovi
Evaluacija i dodjela ugovora
5.4. Two-envelope postupak
Evaluacija tehničkih i finansijskih ponuda
Izvještaji i dodjela ugovora
5.5. E-nabavke i ECEPP
Planiranje, objava, komunikacija i uloge banaka
5.6. Upravljanje FIDIC ugovorima
FIDIC modeli i izbor pravog ugovora
Upravljanje rizicima, rokovima i budžetom
Odgovornosti ugovornih strana
Studije slučaja i praktična radionica
Svaka klauzula FIDIC-a nosi posljedicu i odgovornost!
PREDAVAČI
Josip Jakovac
dipl. iur.
IMPPM
Ovlašteni predavač javnih nabavki
Diplomirani pravnik, ovlašteni predavač javnih nabavki, regionalni trener trenera javnih nabavki u višekorisničkom ToT projektu Evropske komisije, honorarni konsultant. Nosilac je Second Level Master’s Degree in International Master in Public Procurement Management IMPPM, stečene na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu.
Tarik Duraković
dipl. ing. građ.
IMPPM
HD Consulting d.o.o. Sarajevo
Diplomirani inženjer građevinarstva, je osnivač i vlasnik konsultantske firme HD Consulting d.o.o. Sarajevo. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova, roba i usluga prema procedurama EBRD, EIB i drugih međunarodnih finansijskih institucija u oblasti infrastrukture i energetike. Nosilac je titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima IMPPM program.
Davor Vučković
dipl. ing. građ.
IMPPM
Autoputevi RS
Diplomirani inženjer građevinarstva zaposlen u Javnom preduzeću „Autoputevi Republike Srpske“, priprema projekte za izgradnju autoputeva finansiranih od strane međunarodnih finansijskih institucija IFI. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova i usluga prema procedurama EBRD i EIB, te u pripremi projekata za sufinansiranje iz WBIF i IPA programa. Nosilac je titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima IMPPM program. Projekt menadžer i vođa PIU tima za autoput na Koridoru Vc, dionica Johovac Rudanka, projekt menadžer i vođa PIU tima za autoput na Koridoru Vc, dionica Rudanka Putnikovo Brdo 2, zamjenik koordinatora PIU tima ispred Bosne i Hercegovine za izgradnju međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške.
PRISTUP I METODE RADA
Teorijski segment: stručno izlaganje i analiza relevantnih propisa i standarda.
Interaktivna diskusija sa razmjenom iskustava učesnika iz različitih organizacija.
Rješavanje konkretnih problema kroz primjere i izazove iz međunarodnih projekata.
Praktični segment: grupni rad, studije slučaja i vježbe po modelu EBRD, EIB, WB i EU PRAG.
Analiza specifičnih situacija i razvoj operativnih modela za primjenu domaćih i IFI pravila.
Fokus na upravljanje ugovorima, tenderske procedure i FIDIC standarde.
VREMENSKI PLAN RADA
05.11.2025.
SRIJEDA
09:30 - 16:00
3 Modula = 5 sati
06.11.2025.
ČETVRTAK
09:30 - 16:00
3 Modula = 5 sati
07.11.2025.
PETAK
09:00 - 11:00
1 Modul = 90 minuta
PRILAGOĐAVAMO SE
GRUPI I POJEDINCU!
KOTIZACIJA
Odobravamo popuste za rane prijave i prijave više učesnika iz iste organizacije do
22.10.2025.
1 učesnik
397,00 KM / 202,98 EUR
2 i više učesnika
367,00 KM / 187,64 EUR
po učesniku
Za prijave poslije 22.10.2025. cijena kotizacije iznosi:
447,00 KM / 228,54 EUR
po učesniku
Oslobođeno plaćanja PDV-a!
U CIJENU KOTIZACIJE UKLJUČENO
Učešće na edukaciji
7 modula po 1 sat i 30 minuta
Nastavni materijali
dokumentacija sa edukacije (isključivo digitalno)
Digitalni e-materijali
PPT prezentacije, priručnici, propisi i smjernice
Radni materijal
papir i pribor za pisanje osigurani tokom rada
Kontakt lista učesnika
poslovno umrežavanje i razmjena informacija
Certifikat
zvanično uvjerenje o stručnom usavršavanju
Osvježenje
kafa, voda i sokovi tokom pauza u okviru edukacije
Digitalno, moderno, održivo
U skladu sa savremenim standardima edukacije i principima zelene prakse, svi materijali dostupni su isključivo u elektronskom formatu
– lako, pregledno i uvijek pri ruci.
Tokom edukacije materijalima pristupate brzo i jednostavno putem QR koda.
Kompletna dokumentacija bit će vam dostavljena e-mailom nakon edukacije.
NAČINI PRIJAVE
email adrese
faksa
+387 33 621 273
Možete se prijaviti i ONLINE
Na dnu članka edukacije nalazi se
ONLINE REGISTRACIJA
REZERVACIJA SMJEŠTAJA
Smještaj je omogućen po veoma povoljnim cijenama za naše klijente:
1/1 soba (jednokrevetna) po osobi/danu
80,00 €
1/2 soba (dvokrevetna) po osobi/danu
60,00 €
Boravišna taksa po osobi/danu
1,86 €
Spa centar, fitnes centar i parking uključeni u cijenu.
PROCES PRIJAVE I PLAĆANJA
Nakon što zaprimimo popunjen prijavni obrazac ili izvršite online registraciju, kontaktirat ćemo vas radi dogovora svih detalja.
Kventum će izvršiti rezervaciju smještaja za vas u hotelu i dostaviti vam:
Potvrdu prijave na edukaciju
1. Predračun za kotizaciju
2. Predračun za smještaj
Uplata kotizacije i smještaja prema predračunu najkasnije do:
03.11.2025.
NAPOMENA ZA SMJEŠTAJ
Povoljne cijene smještaja dostupne su isključivo učesnicima koji rezervaciju i uplatu obave putem KVENTUM.
Ukoliko smještaj plaćate direktno hotelu ili drugim putem, rezervaciju ste dužni izvršiti sami.
U tom slučaju KVENTUM ne preuzima odgovornost za kvalitet i uslove hotelske usluge.
Osigurajte svoje mjesto na vrijeme!
Ograničen broj učesnika!
maks. 25
Prijave traju do:
29.10.2025.
Podijeli članak