SPECIJALISTIČKI SEMINAR
PRIMJENA DOBRE PRAKSE ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O JAVNIM NABAVKAMA
ZELENE JAVNE NABAVKE – PRAKTIČNA PRIMJENA KRITERIJUMA
STRES MENADŽMENT – ZAŠTITA MENTALNOG ZDRAVLJA

UVOD U TEME

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama je počeo sa potpunom primjenom od 10.12.2022. godine. Donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama (ZIDZJN) nastojalo se osigurati otklanjanje problema uočenih u primjeni zakona, ispravka tehničkih grešaka samog teksta zakona, uvođenje modernih instituta i rješenja iz oblasti javnih nabavki, profesionalizacija poslova javnih nabavki te daljnje usklađivanje zakonodavstva BiH sa standardima savremenog evropskog zakonodavstva iz oblasti javnih nabavki i pravnom stečevinom EU (EU acquis) što predstavlja i jedan od 14 prioriteta za BiH za dobijanje kandidatskog statusa za pristup EU.
Međutim, od stupanja na snagu do danas, ZIDZJN je izazvao veliki broj nedoumica kako kod ugovornih organa tako i kod ponuđača, a što stvara probleme za uvođenje dobre prakse u implementaciji odredbi ZIDZJN. Savjet ministara Bosne i Hercegovine je na 3. sjednici, održanoj 23.02.2023. godine usvojio Izvještaj o praćenju postupaka javnih nabavki za 2021. godinu. Prema podacima iz Izvještaja, u 2021. godini, Agencija je podnijela 717 zahtjeva za praćenje postupaka javnih nabavki, te je u skladu sa članom 116. Zakona, podnijela 51 zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka. U skladu sa izvještajem u periodu 2019. – 2021. godine Agencija je pokrenula 113 prekršajnih postupaka. Agencija će nastavljati sa ovim aktivnostima vezanim za praćenje postupaka javnih nabavki i podnošenja zahtjeva za pokretanje prekršajnih postupaka. Za ugovorne organe je neophodno da se upoznaju sa postupkom praćenja javnih nabavki i prekršajnim postupkom pred nadležnim sudom.

Nadalje, Komunikacija (COM (2008) 400) “Javna nabavka za bolju životnu sredinu” je definisala zelenu javnu nabavku kao “postupak u kojem ugovorni organi nastoje nabavljati robu, usluge i radove sa smanjenim uticajem na životnu sredinu tokom njihovog životnog ciklusa u poređenju sa robom, uslugama i radovima s istom osnovnom funkcijom koji bi inače bili nabavljeni“. Bosna i Hercegovina je potpisnica UN Programa održivog razvoja 2030 (Agenda 2030) i Sofijske deklaracije o Zelenoj agendi za Zapadni Balkan i obavezala se za njihovo provođenje. Zelena agenda za Zapadni Balkan je sastavni dio Zelenog plana Evropske unije (“The European Green Deal”) koji ima za cilj da učini Evropu klimatski neutralnom zemljom, ali bez ugrožavanja održivog privrednog rasta. Takođe, jedan od ključnih pravaca nove Strategije razvoja sistema javnih nabavki u Bosni i Hercegovini (2023-27) jeste i uvođenje prakse zelenih javnih nabavki u postupcima ugovornih organa u BiH. Dakle, primjena zelenih javnih nabavki je uz socijalne i elektronske nabavke ključni pravac strateškog razvoja sistema javnih nabavki u Bosni i Hercegovini u budućnosti. Savjesni ugovorni organi već sada bi trebali da pokažu svoje zeleno opredjeljenje, a ponuđači spremnost za takmičenje u novim uslovima javnih nabavki.
Iz svih navedenih razloga za vas smo pripremili specijalistički seminar na navedene teme kako biste spremno dočekali nove pravce razvoja javnih nabavki u Bosni i Hercegovini.


SEMINAR NAMIJENJEN
Rukovodiocima ugovornih organa koji nastoje da od samog početka razviju dobru praksu primjene ZIDZJN, sistemski unaprijede pristup javnim nabavkama i pokažu zeleno opredjeljenje svojih institucija, službenicima za javne nabavke ugovornih organa (čiji je zadatak planiranje javnih nabavki, izrada tenderske dokumentacije, provođenje postupaka i realizacija ugovora), kao i svim zainteresovanim predstavnicima privrednih subjekata koji žele da budu konkurentni u postupcima javnih nabavki u skladu sa ZIDZJN i u postupcima sa uključenim zelenim kriterijumima.


CILJEVI I SVRHA
- Usvajanje znanja i pravilno postupanje sa odredbama ZIDZJN
- Definisanje i upoznavanje sa novim institutima uvedenim ZIDZJN
- Detaljno upoznavanje sa odredbama Pravilnika o postupku dodjele ugovora o uslugama iz Aneksa II Zakona o javnim nabavkama
- Upoznavanje sa odredbama Uputstva o načinu objavljivanja obavještenja i dostavljanja izvještaja o postupcima javnih nabavki na Portalu javnih nabavki
- Usvajanje znanja o novim pravima i obavezama ugovornih organa i ponuđača
- Upoznavanje sa najznačajnijim mišljenjima Agencije za javne nabavke u pogledu primjene ZIDZJN
- Prevencija primjene loše prakse u primjeni ZIDZJN
- Upoznavanje sa pravilima praćenja postupaka javnih nabavki
- Upoznavanje sa prekršajnim postupkom

- Razvijanje prakse zelenih javnih nabavki u Bosni i Hercegovini
- Detaljno upoznavanje sa pojmom zelenih javnih nabavki i zelenim kriterijumima u skladu sa Direktivama i praksom EU i praksom zelenih javnih nabavki zemalja u okruženju
- Upoznavanje sa mogućnošću provođenja postupaka javnih nabavki primjenom zelenih kriterijuma u skladu sa domaćim zakonodavstvom iz oblasti javnih nabavki
- Sticanje praktičnih znanja i vještina za pripremu tenderske dokumentacije i provođenje postupaka primjenom zelenih kriterijuma u postupcima javnih nabavki
- Upoznavanje sa pravima i obavezama ponuđača u postupcima javnih nabavki sa uključenim zelenim kriterijumima
- Prevencija primjene loše prakse u oblasti zelenih javnih nabavki


KORIST ZA ORGANIZACIJU I UČESNIKA
ZIDZJN je počeo sa primjenom u punom kapacitetu od 10.12.2022. godine te je neophodno da ugovorni organi i službenici za javne nabavke blagovremeno uvedu dobru praksu primjene odredbi ZIDZJN, uz odgovarajuće znanje o istom i pravilno tumačenje novih odredbi i instituta. Primjena loše prakse često dovodi, ne samo do poništenja postupka javne nabavke, nego i do prekršajne odgovornosti kako za ugovorne organe, tako i za odgovorno lice ugovornog organa, te je neophodno upoznavanje sa pravilima postupka praćenja i prekršajnog postupka. Privredni subjekti će se upoznati sa novim pravima i obavezama koje mogu očekivati predviđenim izmjenama i dopunama, te će kroz obuku svojih zaposlenih nastaviti pripremati kvalitetne i prije svega konkurentne ponude, po pravilima i postupcima koje donose odredbe ZIDZJN.


Kada je u pitanju uvod u zelene javne nabavke, kroz ovaj seminar će ugovorni organi kroz obuku svojih zaposlenika steći potrebno znanje i informacije u pogledu značaja zelenih javnih nabavki, uštedama i drugim benefitima koje mogu postići kako za životnu sredinu tako i za samu instituciju, dok će privredni subjekti steći neophodne informacije u pogledu budućih očekivanja od privrede kako bi spremno dočekali masovniju primjenu zelenih javnih nabavki, te ostali konkurentni na domaćem i međunarodnom tržištu.
Službenici za javne nabavke će pored teoretskih steći i praktična znanja u vezi pripreme tenderske dokumentacije i provođenja postupaka nabavki primjenom zelenih kriterijuma uz upoznavanje sa primjerima dobre prakse. Predstavnici privrednih subjekata će dobiti priliku da bolje razumiju osnovne zahtjeve kriterijuma zelenih javnih nabavki kako bi pripremili kvalitetne i prije svega konkurentne ponude.

SADRŽAJ

ODREDBE, POJEDINAČNA RJEŠENJA I NOVI INSTITUTI ZIDZJN
Nove definicije i pojmovi
Najznačajnija mišljenja Agencije za javne nabavke u pogledu primjene ZIDZJN
Međudržavne nabavke
Usluge iz Aneksa II Zakona o javnim nabavkama
Izuzeća od primjene Zakona o javnim nabavkama
Službenik za javne nabavke i njegovo učešće u postupku javne nabavke
Planiranje javnih nabavki, provjera tržišta i drugi uslovi za početak postupka javne nabavke
Novi zahtjevi transparentnosti postupka javne nabavke
Rokovi
Isključenje ponuđača iz postupka javnih nabavki
Diskvalifikacija ponuđača po osnovu sukoba interesa i korupcije
Izmjena cijene ugovora
Noviteti u provođenju konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda i postupka direktnog sporazuma
Provođenje postupka za dodjelu ugovora o uslugama iz Aneksa II ZJN
Praktične radionice
Izrada klizne skale u ugovoru o javnoj nabavci
Prethodna provjera tržišta
IZMJENE POSTUPKA PRAVNE ZAŠTITE
Aktivna legitimacija za izjavljivanje žalbe
Sadržaj žalbe
Rokovi za izjavljivanje žalbe
Postupanje ugovornog organa po žalbi
Apsolutno bitne povrede Zakona
Naknada za pokretanje žalbenog postupka
Suspenzivno djelovanje žalbe i zahtjev ugovornog organa za nastavak postupka javne nabavke
Troškovi žalbenog postupka
PRAĆENJE POSTUPAKA JAVNIH NABAVKI I PREKRŠAJNI POSTUPAK
Pravilnik o praćenju postupaka javnih nabavki
Izvori praćenja
Postupak praćenja
Zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka
Prekršajni postupak pred nadležnim sudom
Primjeri iz prakse

ZELENE JAVNE NABAVKE U EVROPSKOJ UNIJI I REGIONU
Pojam i definicija zelenih javnih nabavki
Strategija razvoja zelenih javnih nabavki
Cirkularna ekonomija i održivi razvoj kao budućnost javnih nabavki
UN Agenda 2030
The European Green Deal
Praksa zelenih javnih nabavki u regionu
Alati troškova životnog ciklusa
Primjena zelenih kriterijuma EU u praksi
PRIMJENA ZELENIH JAVNIH NABAVKI U BOSNI I HERCEGOVINI
Strateški, zakonodavni i institucionalni okvir zelenih javnih nabavki u BiH
Mogućnost primjene zelenih javnih nabavki prema postojećem zakonodavstvu
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama i percepcija zelenih javnih nabavki
Primjena kriterijuma zelenih javnih nabavki
Primjena oznaka i certifikata
Troškovi životnog ciklusa kao kriterijum za dodjelu ugovora
Studija slučaja
Mogućnost primjene zelenih javnih nabavki u postupcima nabavki ugovornog organa u BiH
NABAVKA EKOLOŠKI PRIHVATLJIVE RAČUNARSKE OPREME
Istraživanje i ispitivanje tržišta
Izbor postupka javne nabavke
Odluka o pokretanju postupka
Priprema tenderske dokumentacije uz primjenu kriterijuma zelene javne nabavke
Obavještenje o nabavci
Pregled i ocjena ponuda
Dodjela ugovora
Praćenje realizacije ugovora
Praktična radionica
Priprema tenderske dokumentacije za nabavku ekološki prihvatljive IT opreme


PREDAVAČ
Dražen Vidaković
Advokat
Ovlašteni predavač javnih nabavki
UNDP ekspert iz oblasti zelenih javnih nabavki
Advokat, dugogodišnje radno iskustvo u Agenciji za javne nabavke gdje je bio zaposlen na poziciji šefa Grupe za normativno-pravne poslove, ovlašteni predavač iz oblasti javnih nabavki i konsultant iz oblasti javnih nabavki. UNDP ekspert iz oblasti zelenih javnih nabavki u projektu “Zelene javne nabavke – pilot u Službi za zajedničke poslove institucija Bosne i Hercegovine”. Vođa tima Agencije za javne nabavke BiH u implementaciji IPA II “Jačanje sistema javnih nabavki u BiH” Projekta. Autor brojnih članaka u stručnim časopisima i publikacijama iz oblasti javnih nabavki.


MODUL IZ OBLASTI POSLOVNE PSIHOLOGIJE
Pravovremenim prepoznavanjem nezdravih emocija i njihovom adekvatnom kontrolom i kanalisanjem, zaposlenik uspijeva jasnije da sagleda sopstveni nivo emocionalne inteligencije i da razvije strategije za efikasno upravljanje emocijama u radu pomoću kojih postiže veće zadovoljstvo poslom. Zahvaljujući usvojenom znanju zaposlenici postaju svjesniji sebe i otkrivaju svoje potencijale za uspješan rad u današnjem vremenu, sa ciljem stvaranja vjerodostojnog, stručnog i profesionalnog imidža organizacije. Kroz razvoj emocionalne inteligencije zaposlenika, stvaraju se bolji međuljudski odnosi, unapređuje organizacijska kultura i produktivnost rada. Ključni cilj implementacije poslovne psihologije u svakodnevno poslovanje službenika za javne nabavke predstavlja unapređenje radne efikasnosti kroz primjenu savremenih tehnika zaštite mentalnog zdravlja i efikasnog upravljanja stresom.
STRES MENADŽMENT
ZAŠTITA MENTALNOG ZDRAVLJA


PREDAVAČ
Alen Buljubašić
dipl. pedagog-psiholog
Certificirani trener za teme iz oblasti poslovne psihologije, menadžmenta i upravljanja ljudskim potencijalima. Dugogodišnje iskustvo iz oblasti: Izrade i realizacije programa obrazovanja odraslih; Organizacije i realizacije edukacija i savjetovanja u obliku seminara, radionica, obuka, treninga, koučing programa i drugih stručnih edukacija; Procesa profesionalne selekcije kandidata za posao. Certificirani trener ispred Agencije za državnu službu BiH i Agencije za državnu službu FBiH. Preko 200 održanih internih i eksternih edukacija (treninzi, radionice, obuke, team building, seminari) u BiH, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori i Sjevernoj Makedoniji za zaposlenike svih nivoa iz državnih i javnih institucija, kao i privatnih firmi.


RASPORED RADA

07.06.2023.
SRIJEDA

09:30 - 16:00

08.06.2023.
ČETVRTAK

09:30 - 16:00

09.06.2023.
PETAK

09:00 - 11:00


METODOLOGIJA RADA
Seminar je visoko interaktivan sa fokusom na rješavanju nedoumica oko tumačenja pojedinačnih odredbi, instituta i rješenja predviđenih ZIDZJN, upoznavanjem učesnika sa načinom provođenja postupaka sa uključenim zelenim kriterijumima i benefitima koje takve nabavke donose za ugovorne organe, ponuđače i životnu sredinu i to kroz praktične primjere, primjere dobre prakse, vježbe, razmjene iskustava i slično.
Seminar se sastoji od dvije komponente:
1. Teorijski dio - podrazumijeva prezentaciju predavača uz interakciju sa učesnicima sa iznošenjem problematike učesnika, diskusije i prijedloga konkretnih rješenja za konkretne situacije
2. Praktični dio - podrazumijeva grupne vježbe i radionice, te studija slučaja uz aktivno učešće svih učesnika

PRILAGOĐAVAMO SE GRUPI I POJEDINCU!

KOTIZACIJA
Odobravamo popuste za rane prijave i prijave više učesnika iz iste organizacije do 26.05.2023.:
1 učesnik
365,00 KM / 186,62 EUR
2 i više učesnika
345,00 KM / 176,39 EUR
po učesniku
Za prijave poslije 26.05.2023. cijena kotizacije po učesniku iznosi:
405,00 KM / 207,07 EUR
po učesniku
207,07 EUR = 242,27 EUR
Oslobođeno plaćanja PDV-a !

U CIJENU KOTIZACIJE UKLJUČENO
Učešće na seminaru – 7 Modula od 1h i 30 min
Dokumentacija i nastavni materijali u printanoj i elektronskoj formi
Prezentacija – priručnik, prilozi, obrasci i vježbe
Materijal za pisanje
Kontakt podaci – poslovno umrežavanje učesnika
Uvjerenje o usavršavanju (Certifikat)
Piće osvježenja i kafe pauze za vrijeme seminara

NAČIN PRIJAVE

email adrese
info@kventum.ba

faksa
+387 33 621 273
Možete se prijaviti i ONLINE , na dnu ovog članka imate opciju
ONLINE REGISTRACIJA
Rezervacija smještaja omogućena je u jednom od najljepših hotela na Zlatiboru po veoma povoljnim cijenama samo za naše klijente:
HOTEL OLIMP
1/1 soba (jednokrevetna) po osobi/danu
57,00 €
1/2 soba (dvokrevetna) po osobi/danu
47,00 €
Boravišna taksa i osiguranje po osobi/danu
1,20 €

Ukoliko Vam je potreban parking (u sklopu hotelske zgrade postoji hotelska garaža), potrebno je da preko KVENTUM izvršite rezervaciju Plaćanje parkinga isključivo na recepciji hotela.
1 vozilo za 24 h – 17,00 €
Spa centar, hotelski bazeni, fitnes centar, WI-FI i parking uključeni u cijenu.

Nakon što nam dostavite popunjen prijavni obrazac ili online registraciju, kontaktirati ćemo vas telefonskim putem oko dogovora detalja, zatim ćemo izvršit rezervaciju smještaja za vas u hotelu i poslati vam potvrdu prijave na seminar, kao i predračune za kotizaciju i smještaj.

NAPOMENE
Samo za učesnike koji izvrše rezervaciju i plaćanje smještaja preko KVENTUM vrijede navedene niže cijene.
Ukoliko želite platiti vaš smještaj na recepciji hotela ili na neki drugi način, potrebno je da sami izvršite rezervaciju smještaja i u tom slučaju KVENTUM ne preuzima nikakvu odgovornost za hotel i smještaj.

PLAĆANJE NAŠIH USLUGA
Plaćanje kotizacije i smještaja putem PREDRAČUNA do 02.06.2023.

Rezervišite svoje mjesto na vrijeme!

Broj učesnika ograničen!
Prijave traju do:
02.06.2023.
Podijeli članak
Radujemo se zajedničkom učenju, razmjeni iskustava i uspješnoj poslovnoj saradnji.
