INTERAKTIVNI SPECIJALISTIČKI SEMINAR

MEĐUNARODNE NABAVKE U PRAKSI
PRAVILA I PROCEDURE U IFI PROJEKTIMA – EBRD, EIB, WB
Politike i pravila nabavki EBRD
i vodič za nabavke EIB
Praktični vodič za nabavke i grantove
za spoljne aktivnosti Evropske unije – PRAG
Sufinansiranje iz grant sredstava WBIF i IPA
i upravljanje ugovorima po FIDIC standardima
Upravljanje ugovorima po domaćem ZJN BIH
u odnosu na pravila Svjetske banke

UVOD U TEMU

UVOD U TEME
Međunarodne nabavke i ugovori danas igraju presudnu ulogu u realizaciji razvojnih, infrastrukturnih i konsultantskih projekata. Bilo da se radi o javnim institucijama, preduzećima ili organizacijama civilnog društva, razumijevanje i primjena međunarodnih procedura i standarda u oblasti nabavki i ugovaranja postaje neizostavan segment svakodnevnog rada.
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investicijska banka (EIB) nameću konkretne zahtjeve kada je riječ o pravilima nabavki i implementaciji projekata koje finansiraju. Posebno je važno naglasiti da je EBRD od jula 2023. godine uveo novu formu standardne tenderske dokumentacije za radove i konsultantske usluge, koja je postala obavezna i primjenjuje se na sve nove projekte.
Evropska unija, kroz svoje spoljne aktivnosti, podržava širok spektar inicijativa širom svijeta, uključujući i zemlje Zapadnog Balkana. PRAG vodič, ažuriran krajem 2021. godine, ostaje osnovni dokument za razumijevanje načina planiranja, sprovođenja i kontrole nabavki finansiranih grant sredstvima EU, uključujući IPA III.
U segmentu sufinansiranja, WBIF i IPA predstavljaju ključne izvore sredstava za regionalne projekte, posebno u oblasti infrastrukture i energetike. Istovremeno, upravljanje projektima u skladu sa FIDIC standardima zahtijeva detaljno poznavanje ugovornih modela i pravovremeno reagovanje na izazove implementacije.
Jedno od najsloženijih pitanja u praksi ostaje usklađivanje domaćeg Zakona o javnim nabavkama s pravilima Svjetske banke. Razlike u procedurama, logici evaluacije i upravljanju ugovorima mogu uzrokovati ozbiljna kašnjenja i finansijske posljedice ukoliko se ne prepoznaju na vrijeme. Zbog svega navedenog, ovaj seminar osmišljen je kao platforma za praktično savladavanje ključnih aspekata međunarodnih nabavki i ugovaranja, uz poseban fokus na aktuelne izmjene, nove obaveze i operativnu primjenu pravila i vodiča u svakodnevnom radu.


CILJNA GRUPA UČESNIKA
Edukacija je namijenjena:
- službenicima ugovornih organa zaduženim za provođenje postupaka javnih nabavki po Zakonu o javnim nabavkama BiH;
- stručnim licima ponuđača koja pripremaju ponude u postupcima po domaćem zakonu i prema pravilima međunarodnih finansijskih institucija (EBRD, EIB, WB, KfW, CEB);
- savjetnicima, projekt menadžerima i pravnicima angažovanim na projektima finansiranim iz EU, WBIF i IPA fondova;
- inžinjerima i tehničkim nadzornim organima uključenim u realizaciju FIDIC ugovora.
Prijaviti se mogu učesnici iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Hrvatske i Sjeverne Makedonije.


KLJUČNI CILJEVI
- Razumijevanje razlika između domaćih i međunarodnih procedura
- Praktična primjena PRAG vodiča, PP&R EBRD i vodiča EIB
- Pravilno upravljanje ugovorima po FIDIC standardima
- Priprema projekata za sufinansiranje iz WBIF i IPA sredstava
- Upoznavanje sa izmjenama koje su nastupile od 2023. godine
- Upravljanje ugovorima po vodiču Svjetske banke iz 2023. godine
- Izbjegavanje grešaka koje dovode do korekcija, penalizacija i gubitka sredstava


PREDNOSTI ZA ORGANIZACIJU I POJEDINCA
Seminar omogućava učesnicima da steknu praktična i operativna znanja o pripremi i provođenju postupaka javnih nabavki u skladu sa pravilima međunarodnih finansijskih institucija. Kroz detaljno razrađene tematske cjeline, učesnici će ovladati postupcima planiranja nabavki, provođenja procjenjivačke misije, izrade tenderske dokumentacije i zaključenja ugovora o kreditu i grantu. Prezentovat će se i način izrade plana nabavki, sa fokusom na provođenje postupaka za radove, robe i usluge prema pravilima EBRD, EIB, WB i EU. Učesnici će se upoznati s ključnim elementima koji doprinose efikasnijem sprovođenju projekata, smanjenju rizika i troškova, te povećanju institucionalne i tržišne spremnosti.

Ugovor je samo početak – upravljanje ga čini uspješnim.

Posebna pažnja bit će posvećena novoj formi standardne tenderske dokumentacije EBRD, koja je postala obavezna od jula 2023. godine, kao i analizi tipičnih nalaza revizorskih tijela koji se odnose na upravljanje ugovorima po domaćem ZJN. Privatne firme i ponuđači dobit će jasna uputstva o pripremi tehničke i finansijske ponude prema međunarodnim standardima, što će im omogućiti veći stepen konkurentnosti na tenderima. Seminar pruža i praktična znanja o upravljanju ugovorima prema FIDIC pravilima i vodiču za contract management Svjetske banke, čime se osigurava kvalitetna implementacija projekata od ugovaranja do završetka.
Izbjegavanje grešaka počinje razumijevanjem pravila!


TEMATSKE CJELINE

1. UPRAVLJANJE UGOVORIMA
(CONTRACT MANAGEMENT)
Ugovori po domaćem ZJN u poređenju s pravilima Svjetske banke
Unos osnovnih elemenata ugovora na Portalu javnih nabavki
Vodič za upravljanje ugovorima Svjetske banke – pregled i praktična primjena
Najčešći nalazi revizija i preporuke za unapređenje prakse
Grupna vježba i studije slučaja

2. POLITIKE I PRAVILA NABAVKI EBRD
Ključni elementi PP&R iz 2022. i poređenje s izdanjem iz 2017.
Obavezna standardna dokumentacija EBRD od jula 2023.

3. VODIČ ZA NABAVKE EIB
Pravila EIB iz decembra 2018.
Uporedna analiza sa pravilima
EBRD i PRAG vodičem
Posebnosti EIB pristupa u praksi

4. NABAVKA KONSULTANTSKIH USLUGA (EBRD)
GPN, poziv za interes i liste kandidata
Zahtjev za ponudu i evaluacija
Tipovi ugovora:
time-based, lump-sum, simplified
Studije slučaja i radionica

5. NABAVKA RADOVA I ROBA
5.1. Priprema projekta i sufinansiranje
Framework agreement, due diligence i dokumentacija
Strategija nabavke i WBIF / IPA fondovi
5.2. Osnovni principi nabavki
Složenost infrastrukturnih projekata
i tipične greške
5.3. Dokumentacija i obavještenja
Pretkvalifikacija, kriterijumi,
cijene, valuta i rokovi
Evaluacija i dodjela ugovora
5.4. Two-envelope postupak
Evaluacija tehničkih i finansijskih ponuda
Izvještaji i dodjela ugovora
5.5. E-nabavke i ECEPP
Planiranje, objava, komunikacija i uloge banaka
5.6. Upravljanje FIDIC ugovorima
FIDIC modeli i izbor pravog ugovora
Upravljanje rizicima, rokovima i budžetom
Odgovornosti ugovornih strana
Studije slučaja i praktična radionica

Svaka klauzula FIDIC-a nosi posljedicu i odgovornost


PREDAVAČI

Josip Jakovac
dipl.iur.
IMPPM
Ovlašteni predavač javnih nabavki
Diplomirani pravnik, ovlašteni predavač javnih nabavki, regionalni trener trenera javnih nabavki višekorisničkog ToT projekta Evropske komisije, part time konsultant. Posjeduje i Second Level Master’s Degree in International Master in Public Procurement Management stečenu na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu.

Tarik Duraković
dipl. ing. građ.
IMPPM
HD Consulting d.o.o. Sarajevo
Diplomirani inžinjer građevinarstva, osnivač i vlasnik konsultantske firme HD Consulting d.o.o. Sarajevo. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova, roba i usluga prema procedurama EBRD, EIB i drugih međunarodnih finansijskih institucija u oblasti infrastrukture i energetike. Nosilac je i titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima (IMPPM program).

Davor Vučković
dipl. ing. građ.
IMPPM
Autoputevi RS
Diplomirani inženjer građevinarstva zaposlen u Javnom preduzeću “Autoputevi Republike Srpske” – Priprema projekata za izgradnju autoputeva finansiranih od strane IFI institucija. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova i usluga prema procedurama EBRD i EIB, te na pripremi projekata za sufinansiranje od strane WBIF i IPA programa. Nosilac je titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima (IMPPM program). Project Manager i vođa PIU tima za autoput na koridoru Vc, dionica Johovac-Rudanka, Project Manager i vođa PIU tima za autoput na koridoru Vc, dionica Rudanka-Putnikovo Brdo 2, Zamjenik Koordinatora PIU tima ispred Bosne i Herzegovine za izgradnju međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške.


PRISTUP I METODE RADA
Seminar je koncipiran kroz dva komplementarna segmenta – teorijski i praktični sa ciljem povezivanja znanja i primjene u stvarnim situacijama.
Teorijski dio obuhvata stručno izlaganje uz interaktivnu diskusiju, razmjenu iskustava i rješavanje konkretnih problema iz prakse.
Praktični dio obuhvata rad u grupama kroz studije slučaja, vježbe i primjere iz prakse, uz aktivno učešće učesnika.


VREMENSKI PLAN RADA

28.05.2025.
SRIJEDA

09:30 - 16:00
3 Modula = 5 sati

29.05.2025.
ČETVRTAK

09:30 - 16:00
3 Modula = 5 sati

30.05.2025.
PETAK

09:00 - 11:00
1 Modul = 90 minuta


PRILAGOĐAVAMO SE
GRUPI I POJEDINCU!

KOTIZACIJA
Odobravamo popuste za rane prijave i prijave više učesnika iz iste organizacije do
15.05.2025.
1 učesnik
405,00 KM / 207,07 EUR
2 i više učesnika
375,00 KM / 191,73 EUR
po učesniku
Za prijave poslije 15.05.2025. cijena kotizacije iznosi:
450,00 KM / 230,08 EUR
po učesniku
Oslobođeno plaćanja PDV-a !

U CIJENU KOTIZACIJE UKLJUČENO
Učešće na edukaciji
7 modula po 1 sat i 30 minuta
Nastavni materijali
dokumentacija sa edukacije (isključivo digitalno)
Digitalni e-materijali
PPT prezentacije, priručnici, obrasci i uputstva
Radni materijal
papir i pribor za pisanje osigurani tokom rada
Kontakt lista učesnika
poslovno umrežavanje i razmjena informacija
Certifikat
zvanično uvjerenje o stručnom usavršavanju
Osvježenje
kafa, voda i sokovi tokom pauza u okviru edukacije
Digitalno, moderno, održivo
U skladu sa savremenim standardima edukacije i principima zelene prakse, svi materijali dostupni su isključivo u elektronskom formatu
– lako, pregledno i uvijek pri ruci.
Tokom edukacije materijalima pristupate brzo i jednostavno putem QR koda.
Kompletna dokumentacija bit će vam dostavljena e-mailom nakon edukacije.

NAČINI PRIJAVE

email adrese

faksa
+387 33 621 273
Možete se prijaviti i ONLINE
Na dnu članka edukacije nalazi se

ONLINE REGISTRACIJA
Smještaj je omogućen po veoma povoljnim cijenama za naše klijente:
1/1 soba (jednokrevetna) po osobi/danu
93,00 €
1/2 soba (dvokrevetna) po osobi/danu
73,00 €
Boravišna taksa po osobi/danu
1,50 €
Spa centar i fitnes centar uključeni u cijenu.

Parking
1 vozilo za 24 h = 5,00 €
Parking kod hotela Horizont.
Plaćanje parkinga isključivo na recepciji hotela.
Broj parking mjesta je ograničen.

PROCES PRIJAVE I PLAĆANJA
Nakon što zaprimimo popunjen prijavni obrazac ili izvršite online registraciju, kontaktirat ćemo vas radi dogovora svih detalja.
Kventum će izvršiti rezervaciju smještaja za vas u hotelu i dostaviti vam:
Potvrdu prijave na edukaciju
1. Predračun za kotizaciju
2. Predračun za smještaj
Uplata kotizacije i smještaja prema predračunu najkasnije do:
23.05.2025.
NAPOMENA ZA SMJEŠTAJ
Povoljne cijene smještaja dostupne su isključivo učesnicima koji rezervaciju i uplatu obave putem KVENTUM.
Ukoliko smještaj plaćate direktno hotelu ili drugim putem, rezervaciju ste dužni izvršiti sami.
U tom slučaju KVENTUM ne preuzima odgovornost za kvalitet i uslove hotelske usluge

Osigurajte svoje mjesto na vrijeme!

Ograničen broj učesnika!
Prijave traju do:
21.05.2025.
Podijeli članak

Edukacije koje donose mjerljive rezultate!

SVAKA USPJEŠNA KARIJERA POČINJE DOBROM EDUKACIJOM!

ONLINE REGISTRACIJA i PRIJAVNI OBRAZAC služe isključivo za prijavu na edukaciju i rezervaciju smještaja i nisu informativnog karaktera. Svaka zaprimljena ONLINE REGISTRACIJA ili PRIJAVNI OBRAZAC smatra se zahtjevom za izradu dokumentacije koja sadrži potvrdu prijave na edukaciju i predračune. Ukoliko želite samo rezervisati svoje mjesto ili su vam potrebni samo predračuni zbog traženja odobrenja, molimo vas da nas kontaktirate putem e-maila [email protected] ili telefona +38733621268. Hvala na razumijevanju.
