Upoznajte vrhunsku organizaciju edukacija!
Podijelite Vaša iskustva sa drugima!
U pozitivnoj i konstruktivnoj atmosferi pronađimo rješenja koja će svim učesnicima omogućiti efikasniji rad ubudućnosti.

PRAVILA I PROCEDURE NABAVKI
U IFI PROJEKTIMA – EBRD, EIB, WB

INTERAKTIVNI SPECIJALISTIČKI SEMINAR

0.3. Logo PNG Kventum_Bijeli

MEĐUNARODNE NABAVKE U PRAKSI

PRAVILA I PROCEDURE U IFI PROJEKTIMA – EBRD, EIB, WB

Politike i pravila nabavki EBRD
i vodič za nabavke EIB

Praktični vodič za nabavke i grantove
za spoljne aktivnosti Evropske unije – PRAG

Sufinansiranje iz grant sredstava WBIF i IPA
i upravljanje ugovorima po FIDIC standardima

Upravljanje ugovorima po domaćem ZJN BIH
u odnosu na pravila Svjetske banke

datum-vrijeme

28. – 30.05.2025. 

Baška Voda

UVOD U TEMU

kvaka

UVOD U TEME

Međunarodne nabavke i ugovori danas igraju presudnu ulogu u realizaciji razvojnih, infrastrukturnih i konsultantskih projekata. Bilo da se radi o javnim institucijama, preduzećima ili organizacijama civilnog društva, razumijevanje i primjena međunarodnih procedura i standarda u oblasti nabavki i ugovaranja postaje neizostavan segment svakodnevnog rada.

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investicijska banka (EIB) nameću konkretne zahtjeve kada je riječ o pravilima nabavki i implementaciji projekata koje finansiraju. Posebno je važno naglasiti da je EBRD od jula 2023. godine uveo novu formu standardne tenderske dokumentacije za radove i konsultantske usluge, koja je postala obavezna i primjenjuje se na sve nove projekte.

Evropska unija, kroz svoje spoljne aktivnosti, podržava širok spektar inicijativa širom svijeta, uključujući i zemlje Zapadnog Balkana. PRAG vodič, ažuriran krajem 2021. godine, ostaje osnovni dokument za razumijevanje načina planiranja, sprovođenja i kontrole nabavki finansiranih grant sredstvima EU, uključujući IPA III.

U segmentu sufinansiranja, WBIF i IPA predstavljaju ključne izvore sredstava za regionalne projekte, posebno u oblasti infrastrukture i energetike. Istovremeno, upravljanje projektima u skladu sa FIDIC standardima zahtijeva detaljno poznavanje ugovornih modela i pravovremeno reagovanje na izazove implementacije.

Jedno od najsloženijih pitanja u praksi ostaje usklađivanje domaćeg Zakona o javnim nabavkama s pravilima Svjetske banke. Razlike u procedurama, logici evaluacije i upravljanju ugovorima mogu uzrokovati ozbiljna kašnjenja i finansijske posljedice ukoliko se ne prepoznaju na vrijeme. Zbog svega navedenog, ovaj seminar osmišljen je kao platforma za praktično savladavanje ključnih aspekata međunarodnih nabavki i ugovaranja, uz poseban fokus na aktuelne izmjene, nove obaveze i operativnu primjenu pravila i vodiča u svakodnevnom radu.

info_p

CILJNA GRUPA UČESNIKA

Edukacija je namijenjena:

  • službenicima ugovornih organa zaduženim za provođenje postupaka javnih nabavki po Zakonu o javnim nabavkama BiH;
  • stručnim licima ponuđača koja pripremaju ponude u postupcima po domaćem zakonu i prema pravilima međunarodnih finansijskih institucija (EBRD, EIB, WB, KfW, CEB);
  • savjetnicima, projekt menadžerima i pravnicima angažovanim na projektima finansiranim iz EU, WBIF i IPA fondova;
  • inžinjerima i tehničkim nadzornim organima uključenim u realizaciju FIDIC ugovora.

Prijaviti se mogu učesnici iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Hrvatske i Sjeverne Makedonije.

sijalica

KLJUČNI CILJEVI

  • Razumijevanje razlika između domaćih i međunarodnih procedura
  • Praktična primjena PRAG vodiča, PP&R EBRD i vodiča EIB
  • Pravilno upravljanje ugovorima po FIDIC standardima
  • Priprema projekata za sufinansiranje iz WBIF i IPA sredstava
  • Upoznavanje sa izmjenama koje su nastupile od 2023. godine
  • Upravljanje ugovorima po vodiču Svjetske banke iz 2023. godine
  • Izbjegavanje grešaka koje dovode do korekcija, penalizacija i gubitka sredstava
progres

PREDNOSTI ZA ORGANIZACIJU I POJEDINCA

Seminar omogućava učesnicima da steknu praktična i operativna znanja o pripremi i provođenju postupaka javnih nabavki u skladu sa pravilima međunarodnih finansijskih institucija. Kroz detaljno razrađene tematske cjeline, učesnici će ovladati postupcima planiranja nabavki, provođenja procjenjivačke misije, izrade tenderske dokumentacije i zaključenja ugovora o kreditu i grantu. Prezentovat će se i način izrade plana nabavki, sa fokusom na provođenje postupaka za radove, robe i usluge prema pravilima EBRD, EIB, WB i EU. Učesnici će se upoznati s ključnim elementima koji doprinose efikasnijem sprovođenju projekata, smanjenju rizika i troškova, te povećanju institucionalne i tržišne spremnosti.

ifi-nabavke-seminar-kventum (18)

Ugovor je samo početak – upravljanje ga čini uspješnim.

Posebna pažnja bit će posvećena novoj formi standardne tenderske dokumentacije EBRD, koja je postala obavezna od jula 2023. godine, kao i analizi tipičnih nalaza revizorskih tijela koji se odnose na upravljanje ugovorima po domaćem ZJN. Privatne firme i ponuđači dobit će jasna uputstva o pripremi tehničke i finansijske ponude prema međunarodnim standardima, što će im omogućiti veći stepen konkurentnosti na tenderima. Seminar pruža i praktična znanja o upravljanju ugovorima prema FIDIC pravilima i vodiču za contract management Svjetske banke, čime se osigurava kvalitetna implementacija projekata od ugovaranja do završetka.

Izbjegavanje grešaka počinje razumijevanjem pravila!

sadrzaj

TEMATSKE CJELINE

ifi-nabavke-seminar-kventum (14)

1. UPRAVLJANJE UGOVORIMA
(CONTRACT MANAGEMENT)

Ugovori po domaćem ZJN u poređenju s pravilima Svjetske banke

Unos osnovnih elemenata ugovora na Portalu javnih nabavki

Vodič za upravljanje ugovorima Svjetske banke – pregled i praktična primjena

Najčešći nalazi revizija i preporuke za unapređenje prakse

Praktični dio

Grupna vježba i studije slučaja

ifi-nabavke-seminar-kventum (21)

2. POLITIKE I PRAVILA NABAVKI EBRD

Ključni elementi PP&R iz 2022. i poređenje s izdanjem iz 2017.

Obavezna standardna dokumentacija EBRD od jula 2023.

ifi-nabavke-seminar-kventum (16)

3. VODIČ ZA NABAVKE EIB

Pravila EIB iz decembra 2018.

Uporedna analiza sa pravilima
EBRD i PRAG vodičem

Posebnosti EIB pristupa u praksi

ifi-nabavke-seminar-kventum (23)

4. NABAVKA KONSULTANTSKIH USLUGA (EBRD)

GPN, poziv za interes i liste kandidata

Zahtjev za ponudu i evaluacija

Tipovi ugovora:
time-based, lump-sum, simplified

Praktični dio

Studije slučaja i radionica

ifi-nabavke-seminar-kventum (19)

5. NABAVKA RADOVA I ROBA

5.1. Priprema projekta i sufinansiranje

Framework agreement, due diligence i dokumentacija

Strategija nabavke i WBIF / IPA fondovi

5.2. Osnovni principi nabavki

Složenost infrastrukturnih projekata
i tipične greške

5.3. Dokumentacija i obavještenja

Pretkvalifikacija, kriterijumi,
cijene, valuta i rokovi

Evaluacija i dodjela ugovora

5.4. Two-envelope postupak

Evaluacija tehničkih i finansijskih ponuda

Izvještaji i dodjela ugovora

5.5. E-nabavke i ECEPP

Planiranje, objava, komunikacija i uloge banaka

5.6. Upravljanje FIDIC ugovorima

FIDIC modeli i izbor pravog ugovora

Upravljanje rizicima, rokovima i budžetom

Odgovornosti ugovornih strana

Praktični dio

Studije slučaja i praktična radionica

Svaka klauzula FIDIC-a nosi posljedicu i odgovornost

predavac_m

PREDAVAČI

Josip Jakovac

dipl.iur.

IMPPM

Ovlašteni predavač javnih nabavki

Diplomirani pravnik, ovlašteni predavač javnih nabavki, regionalni trener trenera javnih nabavki višekorisničkog ToT projekta Evropske komisije, part time konsultant. Posjeduje i Second Level Master’s Degree in International Master in Public Procurement Management stečenu na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu.

Tarik Duraković

dipl. ing. građ.

IMPPM

HD Consulting d.o.o. Sarajevo

Diplomirani inžinjer građevinarstva, osnivač i vlasnik konsultantske firme HD Consulting d.o.o. Sarajevo. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova, roba i usluga prema procedurama EBRD, EIB i drugih međunarodnih finansijskih institucija u oblasti infrastrukture i energetike. Nosilac je i titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima (IMPPM program).

Davor Vučković

dipl. ing. građ.

IMPPM

Autoputevi RS

Diplomirani inženjer građevinarstva zaposlen u Javnom preduzeću “Autoputevi Republike Srpske” – Priprema projekata za  izgradnju autoputeva finansiranih od strane IFI institucija. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova i usluga prema procedurama EBRD i EIB, te na pripremi projekata za sufinansiranje od strane WBIF i IPA programa. Nosilac je titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima (IMPPM program). Project Manager i vođa PIU tima za autoput na koridoru Vc, dionica Johovac-Rudanka, Project Manager i vođa PIU tima za autoput na koridoru Vc, dionica Rudanka-Putnikovo Brdo 2, Zamjenik Koordinatora PIU tima ispred Bosne i Herzegovine za izgradnju međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške.

p_u

PRISTUP I METODE RADA

Seminar je koncipiran kroz dva komplementarna segmenta – teorijski i praktični sa ciljem povezivanja znanja i primjene u stvarnim situacijama.

Teorijski dio obuhvata stručno izlaganje uz interaktivnu diskusiju, razmjenu iskustava i rješavanje konkretnih problema iz prakse.

Praktični dio obuhvata rad u grupama kroz studije slučaja, vježbe i primjere iz prakse, uz aktivno učešće učesnika.

agenda

VREMENSKI PLAN RADA

p_u

28.05.2025.

SRIJEDA

datum-vrijeme

09:30 - 16:00

3 Modula = 5 sati

p_u

29.05.2025.

ČETVRTAK

datum-vrijeme

09:30 - 16:00

3 Modula = 5 sati

p_u

30.05.2025.

PETAK

datum-vrijeme

09:00 - 11:00

1 Modul = 90 minuta

klijent

PRILAGOĐAVAMO SE
GRUPI I POJEDINCU!

tag_icon

KOTIZACIJA

Odobravamo popuste za rane prijave i prijave više učesnika iz iste organizacije do

15.05.2025.​​

1 učesnik

405,00 KM / 207,07 EUR

2 i više učesnika

375,00 KM / 191,73 EUR

po učesniku

Za prijave poslije 15.05.2025.​​ cijena kotizacije iznosi:

450,00 KM / 230,08 EUR

po učesniku

Oslobođeno plaćanja PDV-a !

kvaka

U CIJENU KOTIZACIJE UKLJUČENO

Učešće na edukaciji
7 modula po 1 sat i 30 minuta

Nastavni materijali
dokumentacija sa edukacije (isključivo digitalno)

Digitalni e-materijali
PPT prezentacije, priručnici, obrasci i uputstva

Radni materijal
papir i pribor za pisanje osigurani tokom rada

Kontakt lista učesnika
poslovno umrežavanje i razmjena informacija

Certifikat
zvanično uvjerenje o stručnom usavršavanju

Osvježenje
kafa, voda i sokovi tokom pauza u okviru edukacije

Digitalno, moderno, održivo

U skladu sa savremenim standardima edukacije i principima zelene prakse, svi materijali dostupni su isključivo u elektronskom formatu
– lako, pregledno i uvijek pri ruci.

Tokom edukacije materijalima pristupate brzo i jednostavno putem QR koda.

Kompletna dokumentacija bit će vam dostavljena e-mailom nakon edukacije.

clan

NAČINI PRIJAVE

Prijavni obrazac

PREUZMITE

PDF PROSPEKT

Na zadnjoj strani prospekta nalazi se

PRIJAVNI OBRAZAC

Popunjen i ovjeren prijavni obrazac možete poslati putem:

email

email adrese

faks

faksa

+387 33 621 273

Možete se prijaviti i ONLINE

Na dnu članka edukacije nalazi se

kventum.online.prijava

ONLINE REGISTRACIJA

REZERVACIJA SMJEŠTAJA​

Smještaj je omogućen po veoma povoljnim cijenama za naše klijente:

1/1 soba (jednokrevetna) po osobi/danu

93,00 €

1/2 soba (dvokrevetna) po osobi/danu

73,00 €

Boravišna taksa po osobi/danu

1,50 €

Spa centar i fitnes centar uključeni u cijenu.

parking

Parking

1 vozilo za 24 h = 5,00 €

Parking kod hotela Horizont.

Plaćanje parkinga isključivo na recepciji hotela.

Broj parking mjesta je ograničen.

PROCES PRIJAVE I PLAĆANJA

Nakon što zaprimimo popunjen prijavni obrazac ili izvršite online registraciju, kontaktirat ćemo vas radi dogovora svih detalja.

Kventum će izvršiti rezervaciju smještaja za vas u hotelu i dostaviti vam:

Potvrdu prijave na edukaciju

1. Predračun za kotizaciju

2. Predračun za smještaj

Uplata kotizacije i smještaja prema predračunu najkasnije do:

23.05.2025.

NAPOMENA ZA SMJEŠTAJ

Povoljne cijene smještaja dostupne su isključivo učesnicima koji rezervaciju i uplatu obave putem KVENTUM.

Ukoliko smještaj plaćate direktno hotelu ili drugim putem, rezervaciju ste dužni izvršiti sami.

U tom slučaju KVENTUM ne preuzima odgovornost za kvalitet i uslove hotelske usluge

sat

Osigurajte svoje mjesto na vrijeme!

br_ucesnika

Ograničen broj učesnika!

Prijave traju do:

21.05.2025.

Podijeli članak

Edukacije koje donose mjerljive rezultate!

1.4. K PEC Logo_u

SVAKA USPJEŠNA KARIJERA POČINJE DOBROM EDUKACIJOM!

ONLINE REGISTRACIJA i PRIJAVNI OBRAZAC služe isključivo za prijavu na edukaciju i rezervaciju smještaja i nisu informativnog karaktera. Svaka zaprimljena ONLINE REGISTRACIJA ili PRIJAVNI OBRAZAC smatra se zahtjevom za izradu dokumentacije koja sadrži potvrdu prijave na edukaciju i predračune. Ukoliko želite samo rezervisati svoje mjesto ili su vam potrebni samo predračuni zbog traženja odobrenja, molimo vas da nas kontaktirate putem e-maila [email protected] ili telefona +38733621268. Hvala na razumijevanju.

prijava

ONLINE REGISTRACIJA

Upisati fiksni broj telefona
Upisati broj mobitela kontakt osobe
Upisati e-mail na koji da pošaljemo dokumentaciju