INTERAKTIVNI SPECIJALISTIČKI SEMINAR
NOVO
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O JAVNIM NABAVKAMA
ŠTA NAM DONOSE NOVE IZMJENE I DOPUNE ZJN U PRAKSI?
PRAVNA ZAŠTITA – ZIDZJN
STAVOVI AGENCIJE ZA JAVNE NABAVKE
SAVJETOVANJE I RJEŠAVANJE PROBLEMA U JAVNIM NABAVKAMA
PRAVILNA PRIMJENA ODREDBI ZJN I PODZAKONSKIH AKATA
UVOD U TEMU
UVOD U TEME
Javne nabavke su postale jedan od najvažnijih procesa kako za ugovorne organe tako i za privredne subjekte. Ulaganje i jačanje kadrovskih kapaciteta, profesionalizacija službenika za javne nabavke, kao i ostalih stručnjaka u privrednim subjektima koji se bave pripremom ponuda ili realizacijom ugovora, dobija sve više na značaju. Javne nabavke postaju ključne u privrednim aktivnostima svake države, što je posebno vidljivo u današnjoj globalnoj ekonomskoj situaciji, gdje se pažljivije raspoređuju javna sredstva.
Postoji mnogo izazova, od promjena u zakonodavstvu, pravilima i procedurama, do svakodnevnih promjena na globalnim tržištima i privrednim tokovima, uzrokovanih ekonomsko – političkim kretanjima u svijetu. Izgradnja efikasnog, regulatornog i operativnog modela nabavke postaje imperativno i vitalno pitanje za svaku državu. Problemi u nabavkama mogu dovesti do prekida u adekvatnom funkcionisanju ciklusa nabavke, dovode u pitanje adekvatnu pripremu tenderske dokumentacije u kratkim vremenskim rokovima, stvaraju ponuđačima pritisak kod pripreme ponuda, dovode do grešaka prilikom ocjena ponuda, povećavaju mogućnost ulaganja žalbi, dovode u pitanje da li će ugovor biti na vrijeme potpisan te čitav niz problema u realizaciji ugovora zbog grešaka iz prethodnih faza postupka.
Poseban akcenat će biti na novom zakonodavnom rješenju u pogledu žalbenog postupka, koji je usvojen u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH na 14. hitnoj sjednici održanoj 16.07.2024., a kojim se nastoji ograničiti uticaj profesionalnih žalitelja i zloupotrebe žalbe kao pravnog sredstva. Navedeni Zakon o izmjenama i dopunama zakona o javnim nabavkama je objavljen u “Službenom glasniku BiH“, broj: 50/24 i počinje sa primjenom 31.07.2024. Novosti u žalbenom postupku zahtijevaju od ugovornih organa i ponuđača prilagođavanje njihove prakse javnih nabavki ovim izmjenama. Sa ciljem adresiranja navedenih pitanja, pripremili smo specijalistički interaktivni seminar sa najaktuelnijim temama. U sklopu seminara će biti prezentirani najnoviji stavovi Agencije za javne nabavke, Ureda za razmatranje žalbi i Suda Bosne i Hercegovine.
SEMINAR NAMIJENJEN
Seminar je namijenjen svima koji sudjeluju u procesima javnih nabavki, uključujući zaposlenike ugovornih organa, predstavnike institucija i vlasti, javnih subjekata i preduzeća, ponuđače, stručnjake koji sudjeluju u pripremi ponuda, članove komisija za javne nabavke, rukovodioce sektora javnih nabavki, službenike koji su uključeni u proces javnih nabavki, internu reviziju ugovornih organa, advokate koji se bave slučajevima javnih nabavki, novinare, privredne subjekte, kao i sve druge osobe koje imaju odgovornost u procesima javnih nabavki ili su zainteresovane za javne nabavke.
CILJEVI I SVRHA
- Upoznati učesnike o novostima koje nam donose ZIDZJN
- Dobre prakse u dosadašnjoj primjeni novih instituta propisanih Zakonom o izmjenama i dopunama ZJN
- Primjena međunarodnih pravila u dodjeli ugovora: mogućnosti i ograničenja
- Upoznavanje sa novinama u postupcima male vrijednosti: konkurentski zahtjev, direktni sporazum, novo pravilo 1 račun – 1 direktni sporazum
- Stavovi Agencije za javne nabavke (prezentiranje i analiza)
- Novosti u dijelu pravne zaštite u postupcima javnih nabavki (praksa URŽ i Sud BiH)
- Smjernice za rješavanje problema sa kojima se učesnici susreću u praksi
- Približiti sistem javnih nabavki učesnicima (priprema postupka-planiranje nabavke, smjernice za izradu tenderske dokumentacije, izbor najpovoljnijeg ponuđača, realizacija ugovora)
- Prevazilaženje i eliminisanje dosadašnjih nepravilnosti u radu (bolje razumijevanje lanca odgovornosti)
- Efikasniji i jednostavniji rad na poslovima nabavki (ugovornih organa i ponuđača) koji imaju usvojene dobre prakse nabavki
KORIST ZA ORGANIZACIJU I UČESNIKA
Ovaj seminar donosi brojne koristi za organizaciju koja se bavi javnim nabavkama. Učesnici će imati priliku steći relevantna znanja i vještine kroz praktične primjere i diskusije sa predavačima i drugim učesnicima seminara. Time će organizacija moći efikasnije organizirati svoje postupke javnih nabavki i smanjiti rizik od grešaka.
Osim toga, seminar pruža mogućnost usvajanja novih znanja i razmjene iskustava sa drugim učesnicima, što može pomoći u rješavanju izazova i prepreka u budućem radu. Takođe, učesnici će biti upoznati sa novim regulatornim zahtjevima i zakonskim izmjenama u oblasti javnih nabavki, što će im pomoći da ostanu ažurni i usklađeni sa zakonskim propisima. U globalu, ovaj seminar će pomoći organizaciji da unaprijedi svoje poslovanje i stekne vrijedne vještine i znanja koja će joj biti od koristi u budućnosti.
SADRŽAJ
NOVOSTI U PRAVNOJ ZAŠTITI
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama
Postupak ugovornog organa po žalbi
Obaveza ponuđača u žalbenom postupku
Diskusija o novostima
Pitanja i odgovori
DOBRA PRAKSA U DOSADAŠNJOJ PRIMJENI NOVIH INSTITUTA U JAVNIM NABAVKAMA
NOVI STAVOVI AJN
Praksa primjene novih instituta u javnim nabavkama
Primjena međunarodnih pravila u dodjeli ugovora: mogućnosti i ograničenja
Novi izuzeci od primjene ZJN
Sukob interesa i isključenje ponuđača
Uticaj na konkurenciju na tržištu
Izmjene ugovora i okvirnih sporazuma
Izmjene u postupcima konkurentskog zahtjeva i direktnog sporazuma
Rad komisije za javne nabavke
Prezentacija i analiza novih stavova Agencije za javne nabavke
RADIONICA
NABAVKA USLUGA IZ ANEKSA II ZJN
IZMJENE PODZAKONSKIH AKATA
Koje usluge potpadaju pod Aneks II ZJN?
Kako se provodi procedura nabavke usluga iz Aneksa II?
Da li je pogrešno usluge iz Aneksa II vrijednosti do 6.000,00 KM ugovarati direktnim sporazumom?
Praktični primjer poziva za nabavku usluga hotelskog smještaja, restoranskih usluga, poštanskih usluga, seminarskih usluga
Smjernice za ponuđače koji učestvuju u postupcima nabavki usluga iz Aneksa II
Šta u praksi donose izmjene u ostalim podzakonskim aktima?
NOVI PRAVILNIK O PROVOĐENJU
ZAJEDNIČKE NABAVKE I CENTRALIZOVANE NABAVKE
USPOSTAVLJANJE CENTRALNOG NABAVNOG ORGANA
Šta je zajednička nabavka, a šta centralizovana nabavka?
Šta donosi Pravilnik o provođenju zajedničke nabavke, centralizovane nabavke i uspostavljanju centralnog nabavnog organa?
Obaveze ugovornih organa koji učestvuju u zajedničkoj nabavci / centralizovanoj nabavci
Na šta ponuđači da obrate pažnju ako se prijavljuju na tender za zajedničku nabavku / centralizovanu nabavku
Potpisivanje i realizacija ugovora / okvirnog sporazuma u zajedničkoj / centralizovanoj nabavci
PLANIRANJE NABAVKI, SLUŽBENIK ZA NABAVKE, INTERNI PRAVILNIK UO
I PRAVILNIK O E-AUKCIJI
Plan javnih nabavki
Angažman i uloga službenika za javne nabavke
Usvajanje i bitnost donošenja internog pravilnika o nabavkama
Prethodna provjera tržišta
Podjela predmeta nabavke na lotove
Priprema za postupak nabavke i smjernice pri izradi tenderske dokumentacije
Pregled i ocjena ponuda
Pravilnik o uslovima i načinu korištenja
e-Aukcije
PREDAVAČ
Josip Jakovac
dipl. iur.
Ovlašteni predavač za javne nabavke
Međunarodni master upravljanja javnim nabavkama, regionalni trener trenera javnih nabavki višekorisničkog ToT projekta Evropske komisije i trener javnih nabavki AJN.
PREDAVAČ
Ivana Grgić
mr. oec.
Ovlašteni predavač za javne nabavke
Završila master studije “International Master in Public Procurement Management”.
PREDAVAČ
Bojan Ždrale
dipl. oec.
Ovlašteni predavač za javne nabavke
Završio obuku za trenere za JN u okviru Regionalnog projekta TOT II – training of treners – ITCILO, završio obuku za trenere “Jačanje sistema javnih nabavki u Bosni i Hercegovini“.
RASPORED RADA
23.10.2024.
SRIJEDA
09:30 - 16:00
3 Modula = 5 sati
24.10.2024.
ČETVRTAK
09:30 - 16:00
3 Modula = 5 sati
25.10.2024.
PETAK
09:00 - 11:00
1 Modul = 90 minuta
METODOLOGIJA RADA
Seminar je visoko interaktivan, vaše probleme pokušavamo riješiti kroz zajedničku diskusiju i praktične primjere, a dio rada će biti organiziran u vidu radionice sa predviđenim grupnim radom na rješavanju zadanih praktičnih problema.
Na seminaru će se prezentovati problemi sa kojima se učesnici susreću u svom radu te će zajedničkim diskusijama i savjetima pokušati pronaći optimalna rješenja.
Fokus seminara su iskustva učesnika, aktuelni problemi sa kojima se susreću ugovorni organi i ponuđači te nastojanje rješavanja istih kroz praktične primjere.
Kroz interaktivni način rada i radionice bit će omogućeno praktično rješavanje problema sa ciljem ostvarenja dugoročnih i strateških ciljeva organizacije iz oblasti nabavki.
PRILAGOĐAVAMO SE
GRUPI I POJEDINCU!
KOTIZACIJA
Odobravamo popuste za rane prijave i prijave više učesnika iz iste organizacije do
11.10.2024.
1 učesnik
405,00 KM / 207,07 EUR
2 i više učesnika
375,00 KM / 191,73 EUR
po učesniku
Za prijave poslije 11.10.2024. cijena kotizacije iznosi:
450,00 KM / 230,08 EUR
po učesniku
Oslobođeno plaćanja PDV-a !
U CIJENU KOTIZACIJE UKLJUČENO
Učešće na edukaciji
– 7 Modula / 11h i 30 minuta
Dokumentacija i nastavni materijali
– u printanoj i elektronskoj formi
Prezentacija
– priručnik, prilozi i praktični primjeri
Materijal za pisanje
Kontakt podaci
– poslovno umrežavanje učesnika
Uvjerenje o usavršavanju
– certifikat
Piće osvježenja i kafe pauze
– za vrijeme edukacije