Nažalost, pandemija je pokazala mnogo slabosti u raznim poljima tako i u oblasti javnih nabavki.
Da li se provode procedure javnih nabavki u vanrednim okolnostima?
Saopštenja i stavovi AJN BiH u vrijeme pandemije
Izuzeće od primjene odredbi ZJN BiH definisano u članu 10. Zakona
Mogućnost primjene pregovaračkog postupka bez objave obavještenja o nabavci
Druga aktuelna pitanja na koje želite dobiti odgovor kako biste riješili probleme sa kojima se susrećete u radu
Imajući u vidu da se javni sektor finansira novcem poreskih obveznika, sistem javnih nabavki je osmišljen kao jedan vrlo složen proces kojim treba obezbjediti da se prikupljena sredstva troše odgovorno, svrsishodno i s pažnjom dobrog domaćina.
Da li je to slučaj?
Korisnici javnih sredstava, sve robe, usluge i radove dužni su da nabavljaju kroz sistem javnih nabavki. Ovaj proces čini ciklus operacija koje preduzimaju ugovorni organi kroz nekoliko faza i to:
priprema/planiranje javnih nabavki
sprovođenje postupka nabavke
realizacija ugovora
Naravno, bez javnih nabavki određenih (neophodnih) roba, usluga ili radova, ugovorni organi ne bi mogli normalno funkcionisati, odnosno obavljati djelatnosti za koje su osnovani.
U svim državama se izdvaja značajna količina budžetskih sredstava za potrebe javnih nabavki. Analizom i sagledavanjem efekata javnih nabavki odnosno potrošnje ugovornih organa na jednu državu, procjenjuje se i njihova učinkovitost/svrsishodnost, što je veoma bitno za uspostavljanje dobre prakse, racionalnog i efikasnog trošenja budžetskih sredstava.
Od kvaliteta zakonskih i podzakonskih akata zavisi i postizanje učinkovitog trošenja javnog novca, mada i u slučaju da imamo najbolji zakon to ne znači nužno da će i sve realizovane javne nabavke imati najbolje rezultate. Ovo u velikoj mjeri zavisi od službi koje pripremaju nabavke, sprovode proceduru izbora najpovoljnijeg ponuđača i kontrolišu realizaciju ugovora.
Korištenje javnih sredstava od strane ugovornih organa, tj. javne nabavke roba, usluga i radova imaju veliki značaj za privredu Bosne i Hercegovine. Takođe, oblast javnih nabavki i u zemljama Evropske unije ima veliki značaj. Ovo područje predstavlja jedan od prioriteta zakonodavne harmonizacije sa EU.
Zakonom o javnim nabavkama u BiH je uspostavljen sistem javnih nabavki, podzakonskim aktima pobliže su obrađeni određeni dijelovi, ali se ipak problemi javljaju u primjeni propisa u praksi. Odgovarajuća/pozitivna praksa u oblasti javnih nabavki doprinosi i stvaranju stabilnijeg tržišta, koje je od velikog značaja za naše privredne subjekte.
Proces javnih nabavki jedan je od značajnijih procesa u funkcionisanju javnih institucija te dobija sve veću ulogu u društvu. Javne nabavke se tretiraju kao strateška funkcija, bitno područje javnih finansija i imaju zadatak da osiguraju racionalno trošenje javnih sredstava i postizanje najbolje vrijednosti za uloženi novac.
Uvođenjem regulative koja uređuje postupke javnih nabavki pokušava se, kako kod nas tako i u svijetu, raditi na smanjenju korupcije i netransparentnog i neracionalnog trošenja javnih sredstava.
Ugovorni organi putem javnih nabavki imaju obavezu da domaćinski upravljaju novcem poreskih obveznika, da postupaju transparentno tokom procedure, osiguravaju pravičnu i aktivnu konkurenciju sa ciljem najefikasnijeg korištenja javnih sredstava.
Seminar je namijenjen predstavnicima ugovornih organa i privrednih subjekata koji na bilo koji način učestvuju u postupcima javnih nabavki.
Teme predviđene za ovaj seminar su od koristi osobama koje su na direktan ili indirektan način uključene u javne nabavke, faze pripreme za nabavku/planiranje, pripremu TD, realizaciju ugovora, pripremu ponuda, osobama koje odgovaraju na zahtjeve iz TD te za sve učesnike uključene u proceduru provođenja postupka javne nabavke.
Predložene teme ne ograničavaju učesnike da tokom seminara diskutuju, raspravljaju i postavljaju pitanja o drugim temama, problemima u sistemu javnih nabavki u BiH.
Svi učesnici ovog seminara će imati višestruku korist što uključuje sticanje novih znanja, diskusiju sa svim prisutnim, analizu i pronalažanje optimalnih rješenja, kadrovsko jačanje, do usvajanja novih vještina i efikasnijeg djelovanja u budućem radu.
Nakon seminara, učesnici će primjenom stečenog znanja smanjiti greške u svom radu, a kontaktom između kolega/učesnika će u budućnosti moći razmijeniti iskustva te lakše prevazilaziti prepreke u radu.
Pronaći rješenja za probleme koji se javljaju iz oblasti javnih nabavki. Upoznati učesnike koji imaju slična iskustva te kroz diskusiju sa njima, kao i sa ovlaštenim predavačem iz oblasti javnih nabavki, unaprijediti i proširiti znanja iz ove oblasti.
Razmjenom iskustava pronaći optimalna rješenja ponuđača i ugovornih organa, unaprijediti sistem javnih nabavki i povećati samopouzdanje samog učesnika koje će biti važno za budući rad.
Učesnici seminara će imati priliku da usvoje nove vještine o javnim nabavkama, prošire postojeća znanja, ali i da vide praktična postupanja ostalih učesnika, ugovornih organa i ponuđača.
Pravni savjetnik za upravne sporove Sud BiH, dugi niz godina se direktno bavi javnim nabavkama kroz upravne sporove koji se odnose na javne nabavke i kroz učešće u komisijama za javne nabavke.
Ovlašteni predavač za javne nabavke u BiH, završio obuku za trenere za JN u okviru Regionalnog projekta TOT II – training of treners – ITCILO, završio obuku za trenere “Jačanje sistema javnih nabavki u BiH“.
Ključni cilj implemetacije poslovne psihologije u svakodnevno poslovanje je unapređenje postignuća i radne efikasnosti. Primjena tehnika poslovne psihologije za efikasno upravljanje promjenama i pilagođavanje radnih zadataka. Sticanje znanja kako najbolje reagovati u bilo kojoj stresnoj situaciji i kako upravljati emocijama, uključiti razum – predstavlja jednu od najvažnijih vještina kako u poslovnom tako i u privatnom životu.
Certificirani trener za teme iz oblasti poslovne psihologije, menadžmenta i upravljanja ljudskim potencijalima.
23.09.2020.
09:30 – 16:00 srijeda
24.09.2020.
09:30 – 16:00 četvrtak
25.09.2020.
09:00 – 11:00 petak
Seminar je zamišljen kao visoko interaktivan. Vaše probleme pokušavamo riješiti kroz zajedničku diskusiju i praktične primjere.
Na seminaru će se prezentovati problemi sa kojima se učesnici susreću u svom radu te će zajedničkim diskusijama i savjetima pokušati pronaći optimalno rješenje.
Fokus seminara su iskustva učesnika, aktuelni problemi sa kojima se susreću ugovorni organi i ponuđači te nastojanje rješavanja istih kroz praktične primjere.
U cijenu nije uključen PDV.
Na zadnjoj strani prospekta (koji možete na vrhu ovog članka preuzeti preko označenog linka) nalazi se
+ PRIJAVNI OBRAZAC +
Popunjen prijavni obrazac možete poslati putem e-maila na info@kventum.ba
ili putem faksa +387 33 621 273
Možete se prijaviti i online, na dnu ovog članka imate opciju
+ ONLINE REGISTRACIJA +
Rezervacija smještaja za učesnike omogućena je u renoviranom hotelu u Neumu “HOTEL SUNCE” po veoma povoljnim cijenama samo za naše klijente:
1/1 soba (jednokrevetna)
po osobi/danu – 120,00 KM –
1/2 soba (dvokrevetna)
po osobi/danu – 83,00 KM –
Boravišna taxa
po osobi/danu – 2,34 KM –
ili
Nakon što nam dostavite popunjen prijavni obrazac ili online prijavu, izvršit ćemo rezervaciju smještaja za Vas u hotelu i poslati Vam potvrdu prijave na seminar, kao i predračune za kotizaciju i smještaj.
ONLINE REGISTRACIJA i PRIJAVNI OBRAZAC služe isključivo za prijavu na seminar i rezervaciju smještaja i nisu informativnog karaktera. Svaka zaprimljena ONLINE REGISTRACIJA ili PRIJAVNI OBRAZAC smatra se zahtjevom za izradu dokumentacije koja sadrži potvrdu prijave na seminar i predračune. Ukoliko želite samo rezervisati svoje mjesto ili su Vam potrebni samo predračuni zbog traženja odobrenja, molimo Vas da nas kontaktirate putem e-maila info@kventum.ba ili telefona +38733621268. Hvala na razumijevanju.